Virtual reality verovert op dit moment de wereld. Steeds meer mensen schaffen een VR bril of een VR abonnement aan, bijvoorbeeld van het populaire merk HTC Vive. Virtual reality heeft dan ook de toekomst. We kunnen er in de toekomst nog veel van verwachten. Vijf toekomstvoorspellingen voor virtual reality.
Nieuwe ontwikkelingen in de marketingwereld
Volgens, Michael Lewis van Active Web Group, een bedrijf gespecialiseerd in SEO en webdesign, zal virtual reality de marketing- en communicatiewereld voorgoed gaan veranderen. Communicatiemiddelen zullen een totaal andere richting in gaan slaan. Zo voorspelt hij dat advertenties veel persoonlijker zullen worden. Met behulp van VR kan de consument zich meteen met een bepaald product visualiseren. Dat is op dit moment nog niet mogelijk
VR-headsets steeds geavanceerder
Een andere goede ontwikkeling in de VR-wereld is dat de headsets steeds geavanceerder worden. Je kunt ze makkelijker meenemen, en ook het zicht en het geluid is veel beter dan voorheen. Op dit moment hebben sommige consumenten nog een erg benauwd gevoel wanneer ze een headset op doen. Bovendien is de kans aanwezig dat je in een ruimte per ongeluk tegen iets aan botst. Misschien heb je dat zelf ook wel eens gehad. Met de toekomstige VR-headsets is daar gelukkig geen sprake meer van. Bovendien worden headsets steeds kleiner, wat het navigeren in de echte wereld leuker en eenvoudiger maakt dan ooit.
Dalende prijzen voor VR-systemen
Sommige VR-producten zijn momenteel nog erg duur. Aan complete en geavanceerde systemen ben je duizenden euro’s kwijt. Voor veel mensen is dit veel te veel geld. Gelukkig is er goed nieuws: de komende jaren zullen VR-systemen veel goedkoper worden. Ook de prijs van VR-brillen en games zal waarschijnlijk lager komen te liggen. Virtual reality wordt zodoende bereikbaar voor iedereen.